Przedmiot działalności i kompetencje
PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI I KOMPETENCJE SPECJALNEGO OŚRODKA SZKOLNO – WYCHOWAWCZEGO
Przedmiotem działalności Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Piotrkowie Trybunalskim jest nauczanie oraz wychowanie uczniów poszczególnych placówek, wchodzących w skład Ośrodka, zaś głównym zadaniem jest przygotowanie wychowanków Ośrodka, w miarę ich możliwości, do samodzielnego udziału w życiu społecznym w integracji ze środowiskiem. Szczegółowe cele i zadania określa statut Ośrodka [.pdf, 394.27 kB].
Dyrektor Ośrodka
zgodnie z art. 39 ust. 1 ustawy o systemie Oświaty – kieruje działalnością Ośrodka i reprezentuje ją na zewnątrz, poprzez:
- sprawowanie nadzoru pedagogicznego,
- przewodniczenie oraz realizowanie uchwał Rady Pedagogicznej,
- sprawowanie Opieki nad uczniami,
- dysponowanie oraz ponoszenie odpowiedzialności za prawidłowe
- wykorzystanie środków finansowych określonych w planie finansowym Ośrodka, wykonywanie zadań wynikających z przepisów szczególnych.
Wicedyrektorzy Ośrodka
ds. Szkoły Podstawowej nr 1, Szkoły Podstawowej nr 17, Gimnazjum nr 6 oraz Szkoły Przysposabiającej do Pracy:
- kierują działalnością szkoły,
- sprawują opiekę nad uczniami,
- kontrolują spełnianie obowiązku szkolonego,
- organizują pracę podległych im nauczycieli,
- prowadzą dokumentację szkoły,
- wykonują pozostałe zadania zgodne z zakresem czynności.
Kierownik Ośrodka ds. Opiekuńczo-Wychowawczych:
pełni bieżący nadzór nad Grupami Wychowawczymi Ośrodka oraz przydziela zadania służbowe nauczycielom-wychowawcom, jako ich bezpośredni przełożony,
- przygotowuje projekty dokumentów programowo-organizacyjnych,
- czuwa nad właściwa współpracą wychowawców z pedagogiem Ośrodka, psychologiem Ośrodka oraz nauczycielami i służbą zdrowia,
- wykonuje pozostałe zadania zgodne z zakresem czynności.
- Niespełnianie obowiązku szkolnego
- podlega egzekucji w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Najważniejsze kategorie spraw rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnych:
- przyjęcie ucznia do: Ośrodka, grup rewalidacyjno-wychowawczych, na zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,
- przyjęcie ucznia do Grup Wychowawczych Ośrodka,
- skreślenie ucznia/wychowanka z listy uczniów/wychowanków Ośrodka,
- przedłużenie etapu edukacyjnego,
- spełnianie obowiązku szkolnego i nauki,
- indywidualny program lub tok nauki.
Ocenianie, egzaminowanie i promowanie uczniów odbywa się na zasadach określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. (Dz. U. 2007 r. Nr 83 poz. 562 z późn. zm.) w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych.
W sprawach dotyczących oceniania i promowania nie prowadzi się postępowania administracyjnego i nie stosuje się Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
Podstawa programowa określona jest w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 roku (Dz. U. 2012, poz. 977) w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 21-06-2015 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 925